Table of Contents:

  1. Er det farligt for børn at træne?
  2. Hvordan styrker man børns selvregulering?
  3. Hvor meget må man træne som barn?
  4. Hvor vigtig er bentræning?
  5. Hvordan træner man behovsudsættelse?

Er det farligt for børn at træne?

Det er MEGET sundt for børn at vægttræne. Børn og unge BØR træne deres krop i en eller anden forstand! Uanset om der er tale om gymnastik, fodbold, håndbold, tennis, eller vægttræning. Det optimale ville være en god blanding af vægttræning, motoriske udfordringer i diverse sportsgrene og børnelegeaktiviteter.

Hvordan styrker man børns selvregulering?

2. Træningen må ikke være fag-faglig. Når du træner børn og unges kontrol over sig selv er det vigtigt, at øvelserne ikke har faglig karakter. Mange af de bogligt svage elever, som også har en lav grad af kontrol, vil kunne forbedre deres præstation i skolen, hvis de får en større grad af selvkontrol.

Hvor meget må man træne som barn?

Børn og unge mellem 5-17 år bør lave fysiske aktiviteter med moderat intensitet i minimum 60 minutter dagligt - gerne mere. Styrketræning og træning af muskler bør tilføjes til de fysiske aktiviteter, så snart det er muligt - det kan være . Muskel- og bentræning bør ske mindst 3. dage om ugen.

Hvor vigtig er bentræning?

Fordelen ved den tunge bentræning er, at du generelt aktiverer hele kroppen til vækst. Dit niveau af væksthormon vil stige med op til 5000 % flere timer efter, og dit niveau af testosteron (mandligt kønshormon) vil stige 20-30 % også i flere timer.

Hvordan træner man behovsudsættelse?

Det helt lille barn er naturligt styret af sine behov. Når barnet bliver mødt og får opfyldt sine grundlæggende behov som kontakt, omsorg, mad, søvn og stimulation, bliver det gradvist i stand til at udsætte sine behov en smule. Dette udvikles op gennem barndommen.