Table of Contents:

  1. Er Mission og formål det samme?
  2. Hvad dækker mission over?
  3. Hvorfor mission og vision?
  4. Hvad er forskellen mellem vision og mission?
  5. Hvad er en virksomheds formål?
  6. Hvad er jysk mission?
  7. Hvordan laver man en vision?
  8. Hvorfor skal der være sammenhæng mellem en virksomheds mål og strategi?
  9. Hvad er Legos mission?
  10. Hvad er en virksomheds mission og vision?
  11. Hvad er JYSKs kernekompetence?
  12. Hvad er JYSKs værdier?

Er Mission og formål det samme?

Missionen har til formål at være drivkraft bag alle virksomhedens aktiviteter og skal derfor kunne inspirere alle medarbejdere i organisationen. I en verden hvor mennesker ikke blot arbejder for at få råd til dagen og vejen, er det nemlig vigtigt at kunne forene sig med organisationens formål.

Hvad dækker mission over?

Mission er det organiserede forsøg på at udbrede en religion blandt anderledes troende, særlig (men ikke kun) tilhængere af andre religioner. Igennem historien har flere religioner missioneret, men begrebet er historisk knyttet til kristendommen og spiller en vigtig rolle i kirkehistorien.

Hvorfor mission og vision?

Mission er en erklæring om en specifik organisations eksistensberettigelse. Missionen beskriver med andre ord, hvorfor en forening, virksomhed eller organisation eksisterer. Vision er ledestjernen og den fremtid, virksomheden ser for sig.

Hvad er forskellen mellem vision og mission?

Mission: Organisationens eksistensberettigelse, og hvorfor organisationen eller funktionen eksisterer. Vision: Er et fremtidsbillede af organisationens ønsker, drømme og ambitioner ofte udtrykt ved langsigtede mål – hvorhen.

Hvad er en virksomheds formål?

Virksomhedens formål er grundlaget for alt, hvad virksomheden foretager sig. Det er virksomhedens rolle i det store billede – derfor kan det også hjælpe dig på vej at træde et skridt tilbage og kigge på, hvilken værdi din virksomhed skaber for kunden (og måske verdenen som helhed).

Hvad er jysk mission?

JYSK skal være global og fortsætte med sin stærke og kontrollerede ekspansion, som har været hjørnestenen i vores succes siden den første butik åbnede i Danmark. - JYSK vil sikre, at medarbejderne er afstemt med hensyn til, hvor virksomheden skal hen og har en fælles opfattelse af, hvordan koncernen hænger sammen.

Hvordan laver man en vision?

Når du skal formulere en vision, skal du huske på, at den skal være ønskværdig, fremtidsorienteret og billedskabende. Dermed betyder det også, at den eneste vision du er blevet præsenteret for i denne artikel, som reelt ”lever op til” alle tre kriterier for en velfungerende vision er den sidste vision i artiklen.

Hvorfor skal der være sammenhæng mellem en virksomheds mål og strategi?

Strategien skaber overblik over virksomhedens samspil med kunder, leverandører og andre interessenter. Og den skaber sammenhæng mellem mål og handlinger, både mellem jer og jeres omgivelser og internt i virksomheden.

Hvad er Legos mission?

Suppler eventuelt visionen med visuelt materiale. Eksempler: LEGO: ”Vi ønsker at blive verdens stærkeste varemærke blandt familier med børn”. Egmont: ” Vi vil være den mest attraktive mediekoncern for medarbejdere, samarbejdspartnere og forbrugere”.

Hvad er en virksomheds mission og vision?

Din virksomheds mission beskriver din virksomheds kernefunktion, nemlig hvad I laver og hvad I tilbyder markedet. Missionen kan som regel også kendetegnes ved, hvorfor virksomheden blev grundlagt. Missionen handler om nutiden, hvorimod vision er fremtiden.

Hvad er JYSKs kernekompetence?

JYSK's største kernekompetence er en kombination af, hvordan de indkøber, sælger og markedsfører deres produkter. Man har i JYSK nemlig været rigtig gode til at indkøbe deres varer til billige priser, men har dog stadig bibeholdt visse krav om kvalitet.

Hvad er JYSKs værdier?

I dag har JYSK tusindvis af folk ansat over hele verden, men vores kerneværdier er stadig de samme. I JYSK tror vi på godt købmandskab, gode kollegaer og en engageret korpsånd. Vores values er ikke bare tomme ord skrevet på en plakat på væggen.