Table of Contents:
- Hvordan virker Google shopping?
- Hvad koster Google shopping?
- Hvad er Google Shopping ads?
- Hvad er en god Klikpris?
- Hvad er Google Merchant Center?
- Hvad er en god CPC?
- Hvad betyder CPC?
- Hvordan udregner man CPC?
- Hvordan udregner man CPA?
- Hvad er CPA?
Hvordan virker Google shopping?
Om
Google Shopping Effektivt:
Google Shopping anvender Googles søgeteknologi til at hjælpe dig med at finde og undersøge produkter fra onlinebutikker på hele internettet, og du bliver derefter vist direkte til et sted,
hvor du kan købe produkterne. Omfattende: Find alt fra helt almindelige til mere specielle produkter.
Hvad koster Google shopping?
Dette kan variere utrolig meget fra branche til branche - meget afhængig af efterspørgslen og konkurrencen på dit produkt. Foreslået budget pr. måned til
Google vil starte på 1.500 kr. og opefter.
Hvad er Google Shopping ads?
Google Shopping er et annonceformat i
Google Ads, hvor du som webshop kan få vist dine produkter i form af annoncer i Googles søgeresultater.
Google Shopping annoncer foregår i en treenighed mellem din hjemmeside,
Google Merchant Center og
Google Ads.
Hvad er en god Klikpris?
Når man skal afgøre om en
klikpris er høj eller lav, bør man beregne,
hvad man i gennemsnit tjener pr. besøgende. Hvis indtjeningen er større end
klikprisen, kan det vise sig at være en
god forretning.
Hvad er Google Merchant Center?
Google Merchant Center hjælper dig med at få vist dine butiks- og produktoplysninger på
Google og gøre dem tilgængelige for kunder på
Google. Det betyder, at alle oplysninger om dine butikker og produkter er tilgængelige for kunder, når de søger med en
Google-tjeneste.
Hvad er en god CPC?
Hvad er en god CPC? I og med at et klik er lig med en potentiel kunde, kan man sige, at
CPC er prisen for en potentiel kunde. Derfor er det i høj grad din konverteringsrate og prisen på dine produkter, der dikterer,
hvad en
god CPC er, og hvorvidt du får en tilfredsstillende ROI på den pågældende annonceringskanal.
Hvad betyder CPC?
CPC er en forkortelse for “Cost Per Click” – eller på dansk “pris per klik”.
CPC – Cost Per Click, bruges meget i forbindelse med online annoncering. Udtrykket hænger tæt sammen med forkortelsen PPC – Pay Per Click.
Hvordan udregner man CPC?
CPC) beregnes ved at dividere den samlede pris for dine klik med det samlede antal klik. Din gennemsnitlige
CPC er baseret på din faktiske pris pr. klik (faktisk
CPC), som er det beløb, du rent faktisk bliver debiteret for et klik på din annonce.
Hvordan udregner man CPA?
I AdWords beregnes
CPA ved dividere dine samlede omkostninger til Google med antal konverteringer, dvs. antal udførte handlinger som spores – f. eks. en kundehenvendelse eller tilmeldinger.
Hvad er CPA?
CPA er en forkortelse for Cost Per Acquisition eller Cost Per Action – eller på dansk: Omkostninger pr. Salg eller Omkostninger pr. Handling.
CPA er en model der i stigende grad anvendes til afregning af marketingkampagner.