Table of Contents:

  1. Hvad er en stabil medarbejder?
  2. Hvad er en dårlig arbejdsdag?
  3. Hvad er arbejdsglæde?
  4. Hvordan kan Leder støtte og bidrag til bedst mulig job Utførelse?
  5. Hvad er en god medarbejder?
  6. Hvilke 3 ord beskriver dig bedst som medarbejder?
  7. Hvad er en dårlig kollega?
  8. Hvad er en god arbejdsdag for dig?
  9. Hvordan skaber vi arbejdsglæde?
  10. Hvad motiveres du af i dit job?
  11. Hvordan støtter du dine medarbejderes kompetenceudvikling?
  12. Hvad kan jeg bidrage med som leder?
  13. Hvornår er man en god medarbejder?
  14. Hvordan tackler man en dårlig kollega?
  15. Hvordan siger man fra overfor en kollega?

Hvad er en stabil medarbejder?

De er parat til at indrømme, når de tager fejl, og giver gerne efter for andre måder at gøre ting på, hvad enten den anden måde er bedre, eller det handler om at opretholde harmoni i teamet. De er aldrig tilfredse. Enestående medarbejdere er fast overbeviste om, at ting altid kan blive bedre – og de har ret.

Hvad er en dårlig arbejdsdag?

En dårlig dag er en dag hvor du bare har det rigtig skidt på jobbet. Arbejdsglæden mangler helt og når du kommer hjem, har du i hvert fald ikke lyst til flere af den slags dage. Det er altså ikke bare en lidt småsur dag – det er en rigtig dårlig dag på jobbet.

Hvad er arbejdsglæde?

Arbejdsglæde er således den følelse af glæde (eller mangel på samme), du får, både når du tænker på dit job, og når du udfører dine arbejdsopgaver. Som personer drives vi af og henter energi ved forskellige ting, ligesom vi oplever situationer forskelligt.

Hvordan kan Leder støtte og bidrag til bedst mulig job Utførelse?

Det vigtigste er, at medarbejderen er involveret i processen, så vedkommende får følelsen af at have medbestemmelse! Hvis medarbejderen selv har været med til at tilrettelægge sine arbejdsopgaver og arbejder mod et selvvalgt mål, skaber det et langt højere engagement og giver en følelse af frihed.

Hvad er en god medarbejder?

Den gode medarbejder er selvstændig og loyal over for job og kolleger. Cheferne orker ikke at skulle gennemskue deres medarbejdere. De skal være ukomplicerede, være fair over for deres omgivelser og frem for alt selv tage teten. Virkeligheden er ofte den, at medarbejderne ikke arbejder for virksomheden.

Hvilke 3 ord beskriver dig bedst som medarbejder?

9 egenskaber hos den ideelle medarbejder
  1. Er positivt indstillet. 72 pct. ...
  2. Holder fokus. ...
  3. Arbejder effektivt. ...
  4. Sætter mål for det, de vil. ...
  5. Afstemmer forventninger. ...
  6. Tager ansvar for egen udvikling. ...
  7. Kommunikerer effektivt og ligeværdigt. ...
  8. Dyrker kollegaskabet.

Hvad er en dårlig kollega?

Selvfølgelig sladres der mellem kolleger på arbejdspladser, men hvis der er nogen, der er ekstra optaget af at vide og viderebringe al sladderen, så hold afstand. Hvis nogen altid sladre om andre over for dig, er det sandsynligt, at de sladrer om dig over for andre.

Hvad er en god arbejdsdag for dig?

"Start dagen med et klart og tydeligt "godmorgen" til hver af dine kolleger og kig dem i øjnene. Det er et tegn på godt kollegaskab, at vi anerkender hinanden fra morgenstunden." Derudover er det vigtigt at tage en timeout ved kaffemaskinen. "Sørg for at tage dig tid til en kaffepause med kollegaerne.

Hvordan skaber vi arbejdsglæde?

En af de allervigtigste veje til arbejdsglæde er resultater – det at gøre et godt stykke arbejde, som du selv kan se meningen i. Resultater behøver ikke at være store og målbare. Det kan også være den lille forskel, du gjorde for en borger forleden, og som gjorde dig fagligt stolt.

Hvad motiveres du af i dit job?

Erfaringer, hvad der er vigtigt i karrieren, og motivation hænger sammen og er med til at skabe din udvikling. Her er nogle eksempler på, hvad der betyder noget og motiverer dig i jobbet: Ansvar, karriere, gode relationer til chef og nære kolleger, at have indflydelse over egen udvikling samt at blive udfordret osv.

Hvordan støtter du dine medarbejderes kompetenceudvikling?

For mænd gælder det om at inddrage omtanke og konstruktiv ekstern kritik i beslutningsprocesserne. Kvinder derimod kan med fordel fokusere på deres mere handlingsorienterede kompetencer, så mål og udførelse vægtes højere i deres problemløsningsproces og balanceres med deres kommunikative kompetencer.

Hvad kan jeg bidrage med som leder?

De 10 træk hos den succesfulde leder:
  1. Udvikler medarbejderne. ...
  2. Inddrager medarbejderne og prioriterer medindflydelse højt. ...
  3. Skaber arbejdsglæde og arbejder aktivt for høj trivsel. ...
  4. Ser den enkelte. ...
  5. Har klare mål og forventninger. ...
  6. Er styrmand. ...
  7. Motiverer medarbejderne. ...
  8. Tænker nyt.

Hvornår er man en god medarbejder?

Den gode medarbejder går løsningsorienteret til udfordringerne, ser de muligheder, fremtiden byder på, og glæder sig over de ting, der kan lade sig gøre. En del af at være selvledende er også at være selvmotiverende. Det er vigtigt, at vi som medarbejdere selv finder frem til de ting eller opgaver, der motiverer os.

Hvordan tackler man en dårlig kollega?

Vær modig og tag kontakt på baggrund af den analyse, du har lavet. Lyt og spørg ind: Hvis det handler om en sag, har du noget konkret at tage fat i, så bed om en snak én til én med din kollega. Sig fx: 'Jeg må være ærlig og sige, at jeg bliver irriteret hver gang, vi skal i gang med en opgave.

Hvordan siger man fra overfor en kollega?

om, hvordan man bedst reagerer på fornærmende bemærkninger på arbejdspladsen.
  1. Tyg på fordele og ulemper, før du taler. ...
  2. Kend dine kolleger. ...
  3. Antag intet ondt. ...
  4. Hold igen med skyldspilen. ...
  5. Tag alternative tilgange i brug. ...
  6. Forklar din reaktion. ...
  7. Sammen står I stærkest. ...
  8. Når bægeret flyder over.
16. feb. 2017